arrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcheckclipboardclosediftCombined Shapegluegoogle-plusinstagramlinkedinmailmenuselectarrow-leftarrow-righttwitteryoutube

DIFT - De Nieuwe Dokken

BRANDING • ADVERTISING

Hoe zet je een nieuwe wijk op de kaart?

Schipperskaai Development (Re-Vive, Vanhaerents Development en Van Roey) ontwikkelt de komende jaren aan de Gentse Havendok een volledig nieuwe buurt die De Nieuwe Dokken heet. 

Hoe zet je een wijk - er komen niet alleen vierhonderd woningen maar ook kantoren en handelszaken - op de kaart? Dat was de opdracht waar wij mee aan de slag gingen!

Project Detail01

Zo gingen we te werk!

Om de nieuwe buurt in de markt te zetten zorgden we voor een sterk imago, een passende huisstijl en de bijhorende communicatie. In het logo komen de golven van het water terug, een van de grootste troeven van De Nieuwe Dokken.

Het project kondigden we aan met een promotievideo waarin pianist Mirek Coutigny op een vlot achter een vleugelpiano door de buurt drijft. De film is een knipoog aan en een antwoord op een campagnevideo van Greenpeace, waarin pianist Ludovico Einaudi op de Noordpool speelt. In De Nieuwe Dokken staat duurzaamheid centraal, waardoor de link tussen beide films al snel gelegd wordt.

De Nieuwe Dokken is een buurt die nu al leeft, doordat heel wat mensen er wonen, werken of passeren. Die diversiteit brengen we in beeld door samen met een fotograaf portretten van hen te maken op de Bataviabrug, een van de verbindingen tussen de buurt en het centrum van de stad.

DeNieuweDokken_animatie_small.gif#asset:175


Wat hebben we gedaan

  • Branding (logo, brandguide)
  • Lanceringsevenement in Kinepolis
  • Video met pianist Mirek Coutigny
  • Placemaking (caravan, een gigantisch gedicht van Paul Van Ostaijen, reeks van portretten van passanten)
  • Social media management en strategie

Mensen op de Bataviabrug

Om aan te tonen dat de buurt nu al zeer levendig is staan we geregeld met fotograaf Senne Van der Ven op de Bataviabrug om er passanten te fotograferen.

Facts

Meer dan 75% van de woningen uit de eerste twee fasen waren in twee weken verkocht.

Team

  • Regie Jochen Decostere
  • Camera Jens Vanysacker, Bert Degraeve, Bird and Frog
  • Illustratie Sarah Van Belle, Leen Verhulst
  • Piano Mirek Coutigny
  • Vlot Friends & Fools
  • Fotografie Wouter Van Vaerenbergh, Senne Van der Ven, Wouter Maeckelberg
  • Sound Roundhouse
  • Event Clouds
  • Site Glue
Dift Meerweten Bert

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Bert. Voor het resultaat kan je surfen naar de website van De Nieuwe Dokken.

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert.