BOSS P.A.I.N.T. - De beurs voor verfvakmannen

P.A.I.N.T. is de driejaarlijkse beurs van BOSS paints, waarop schilder-vakmannen de unieke kracht van BOSS paints ervaren. Dit jaar vond de beurs plaats op 4 en 5 maart 2016 in Hal 7 van Flanders Expo. DIFT zette voor deze editie zijn schouders onder het evenement.

Het creatief idee

"I’ve reached a point in my life where going to the supermarket is a day out.” - Ashley Jensen

Ons hele creatief concept voor de beurs was hierop gebaseerd. We gingen daarbij uit van alledaagse settings (een supermarkt, een school, een restaurant en een lab) die gelinkt werden aan de verschillende peilers die tijdens het evenement aan bod moesten komen. 

We creëerden ter gelegenheid van P.A.I.N.T. een passende look. Het campagnebeeld was de visuele drager van het hele project. Voor de shoot van het beeld trokken we samen met fotograaf Jef Boes naar het hoofdkwartier van BOSS paints. BOSS paints schakelde DIFT daarnaast ook in voor alle communicatie voor, tijdens en na het evenement. We kozen voor een duidelijke mix tussen het digitale en offline aspect, waarbij de twee elkaar versterkten.

Het doel van de digitale campagne was de schilder-vakmannen warm maken voor de beurs. De event-website, die ontworpen werd door DIFT en ontwikkeld door Glue, vormde de basis voor deze digitale campagne. De bezoekers konden zich hier online registreren en een persoonlijk programma samenstellen. 

Met de offline campagne wilden we vooral de levensduur van P.A.I.N.T. vergroten. In de aanloop naar het evenement stuurden we de deelnemers een map die ze verspreid over verschillende fases konden aanvullen met handige informatie over de demo’s, het gamma van BOSS paints, een plattegrond, enz. Iedere bezoeker ontving bovendien een staalkaart op maat, met de gegevens van iedere relevante BOSS-expert. Zo werden de medewerkers van het bedrijf actief bij het verhaal betrokken. 

Om het offline-verhaal te versterken koos DIFT voor een Door 2 Door-aanpak. Door middel van de campagne namen we de bezoeker figuurlijk mee van thuis, naar de parking, tot op het evenement en terug. Hiervoor stemden we alle signalisatie af op de look van het evenement en kozen we bijvoorbeeld voor een gepersonaliseerd parkeerticket. 

Voor de productie  van de beurs sloegen we de handen in elkaar met creative event agency Clouds

Dit is wat BOSS paints te vertellen had over onze samenwerking:

"Ik heb zelden zo fijn samengewerkt als met de mensen van DIFT en Clouds bij het PAINT project. Van bij het begin was er een klik, veel energie en goesting, denken echt mee, veel creativiteit zonder doelgroep uit het oog te verliezen, super flexibel, commitment en betrouwbaarheid scoort zeer hoog. Ik zou het bijna jammer vinden dat het project (met succes!) afgerond is."

Wil je meer weten over dit project? Bert kan je alles vertellen. 

Heb jij ook een project voor ons? Stuur een mail naar Bert.

P.A.I.N.T.

Share