De Invasie - branding, communicatie & scenografie

Opdracht

In 2010 werd De Invasie gelanceerd door Bert Pieters, Yves Drieghe, Pieter Michiels, Els Pollet en Heide Vanderieck. De Vijf, die zich 'De Robots' noemden, werden de drijvende krachten achter het platform dat jonge ontwerpers promootte. We organiseerden evenementen, tentoonstellingen, (online) communicatie en networking clubs. Niet omdat het moet, maar omdat we vonden dat het nodig was: jong talent het boden bieden dat ze verdienen.

Creatief idee

In de communicatie over De Invasie hadden we het steeds over ‘Strijders’ wanneer we het over de deelnemende artiesten hadden. De oprichters werden consequent ‘Robots’ genoemd, wat ook in de beeldtaal werd doorgetrokken. Iedere editie werd een andere robot als logo gebruikt.

Wat hebben we gedaan?

Huisstijl

Branding

Communicatie

Scenografie

Vormgeving en redactie van boek na vijfjarig bestaan van De Invasie

Facts

We veroverden talloze steden - van Antwerpen en Gent tot Amsterdam en Riga - met evenementen waar duizenden mensen op langskwamen. Op de laatste editie, De Invasie van Antwerpen in 2016, kwamen op één weekend 14.000 bezoekers. Daarnaast streek De Invasie neer in Design museum Gent en werd een boek uitgegeven bij Borgerhoff & Lamberigts.

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Thomas. (thomas@dift.be)

Bert kan je alles vertellen over De Invasie zelf. (bert@dift.be)

Het team

Uitgever boek: Borgerhoff & Lamberigts

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert. (bert@dift.be)

Share