Perlego - nieuwe look voor boekenplatform

Opdracht

De Londense startup Perlego is een online platform voor eBooks, gericht op academische en professionele lectuur. De oprichters noemen het de Spotify voor studieboeken. DIFT zorgde voor de bijhorende huisstijl en adviseert de oprichters van Perlego over hun communicatie.

Creatief idee

We werkten verder op het bestaande logo, maar hebben het gefinetuned. Op basis van het nieuwe logo werd de huisstijl uitgebouwd. Die hebben we eenvoudig en clean gehouden zodat de focus volledig naar de boodschap en het product gaat. De grafische stijl staat dus volledig in dienst van het product: jong en bold.

In de communicatie focussen we op de voordelen die Perlego tegenover klassieke studieboeken heeft.

Wat hebben we gedaan?

Opfrissing bestaande logo

Complete brand guide

Online campagnebeelden

Postercampagne

Template voor boekcovers van boeken die via het platform ter beschikking gesteld worden

Facts

Het platform telt inmiddels dagelijks 80 nieuwe abonnees.

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Yves. (yves@dift.be)

Meer informatie over Perlego vind je op https://www.perlego.com/home/

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert. (bert@dift.be)

Perlego

Share