arrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcheckclipboardclosediftCombined Shapegluegoogle-plusinstagramlinkedinmailmenuselectarrow-leftarrow-righttwitteryoutube

DIFT - BOSS paints

CONCEPT • SCENOGRAPHY • ADVERTISING

Of we BOSS paints nog wat meer kleur wilden geven?

DIFT kent een lange samenwerking met BOSS paints. Die begon met de call voor nieuwe illustratoren voor een reeks behangpapier in de We Are Colour-reeks. Vervolgens zetten we onze schouders onder BOSS P.A.I.N.T., een driejaarlijkse beurs waarop schilder-vakmannen de unieke kracht van BOSS paints ervaren. 

In maart 2016 organiseerde DIFT deze vakbeurs in Flanders Expo. Ook na de beurs mochten we geregeld voor BOSS paints aan de slag. Zo filmden we een bedrijfsfilm en organiseerden we een campagne om twintig commerciële medewerkers te rekruteren.

Uiteraard! Zo gingen we aan de slag.

Ons hele creatief concept voor de vakbeurs was gebaseerd op deze quote: "I’ve reached a point in my life where going to the supermarket is a day out.” We gingen daarbij uit van alledaagse settings (een supermarkt, een school, een restaurant en een lab) die gelinkt werden aan de verschillende pijlers die tijdens het evenement aan bod moesten komen.

De wervingscampagne voor dit evenement focuste dan weer op het dagelijkse schildersleven (het campagnebeeld met een note-to-self geschilderd op een hand) én een goeie mix tussen on- en offline om alle schildersbedrijven te bereiken.

Een originele bedrijfsvideo maken is niet makkelijk. Al te snel verval je in clichés, waarbij talking heads teksten uitspreken die hen duidelijk in de mond zijn gelegd. Daarom pakten we het anders aan. BOSS is een gezellig en warm bedrijf. Familiaal. De bedrijfsvideo werd gefilmd op de plek waar je als ‘familie’ in een bedrijf samenkomt: de eettafel in het personeelsrestaurant (een aanrader trouwens!). We lieten acht BOSS-werknemers uit verschillende afdelingen en de CEO tafelen en over hun werk praten.

Paint Pitch

Met een rekruteringscampagne gingen we op zoek naar twintig mensen die het commercieel team van BOSS paints en Colora wilden uitbreiden. Dat deden we aan de hand van jobcafés in Colora-winkels en een Paint Pitch, waarop de kandidaten een hele dag welkom zijn in het hoofdkantoor van BOSS paints. De rekruteringscampagne gebruikte de beeldtaal van de bedrijfsfilm.

BOSS_paints_DIFT_Paint_Pitch_Vacature_Homerun_Website_Tablet_2.jpg#asset:393


DIFT_BOSS_04.jpg#asset:143

Wat hebben we gedaan

  • Organisatie beurs BOSS P.A.I.N.T. 
  • Communicatie voor, tijdens en na het evenement: web, reeks van snail mailings & direct mailings, signalisatie, after-care 
  • Bedrijfsfilm voor BOSS Paints 
  • Rekruteringscampagne: online advertising strategie & implementatie

Facts

De vakbeurs P.A.I.N.T. had 20% meer inschrijvingen en 30% minder no-shows dan bij de vorige edities. Een op de vier Belgische schildersbedrijven schreef zich in.

Dift Team Bert

Meer weten?

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Bert

Drinken we samen koffie?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert.