arrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcheckclipboardclosediftCombined Shapegluegoogle-plusinstagramlinkedinmailmenuselectarrow-leftarrow-righttwitteryoutube

DIFT - Eyes/Nights Only

SCENOGRAPHY • BRANDING • CONCEPT

Opdracht

Op de Biënnale Interieur in Kortrijk hebben we al verschillende keren met een uniek concept gestaan. Club Design, bijvoorbeeld, waar je van design én toffe feestjes kon genieten. Ons eerste grote project op de biënnale was Eyes/Nights Only, een concept waarmee we nadien ook in Parijs neerstreken. Tijdens de Biënnale is er een gebrek aan inspirerende plekken om te overnachten in Kortrijk. Daar speelde wij met ons concept handig op in.

Idee

Eyes/Nights Only is een tentoonstellingsconcept van DIFT gebaseerd op een hotel set-up. De unieke kamers worden helemaal onder handen genomen door merken en ontwerpers die hun eigen visie op een hotelkamer in een tijdelijke inrichting vertalen. Overdag zijn de kamers toegankelijk voor bezoekers, terwijl er ‘s nachts kan overnacht worden!

Facts

In totaal kwamen meer dan 30.000 bezoekers in Kortrijk langs en haalden we wereldwijd artikelen in media als Monocle, Dezeen en Elle Decoration Japan. We stonden zelfs op de cover van het Zweedse magazine Nya Rum!

ENOPARIS

In Parijs mochten we deelnemen aan Rue de Flandres, een project om Vlaanderen als toeristische bestemming te promoten. Twintig merken en organisaties hielpen mee met ons tijdelijk hotel.

Dift Meerweten Yves

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Yves

Zin in koffie?

Heb jij ook een project voor ons? Wie weet kunnen we jou helpen. Mail naar Bert voor meer info!