arrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcheckclipboardclosediftCombined Shapegluegoogle-plusinstagramlinkedinmailmenuselectarrow-leftarrow-righttwitteryoutube

DIFT - Willemsfonds

BRANDING

Van een nieuwe huisstijl...

Al 160 jaar lang maakt Willemsfonds Vlaanderen en Brussel warm voor cultuur en onze Nederlandse taal. Het Willemsfonds is de oudste Vlaamse culturele vereniging, maar blijft nog steeds een voortrekker en een vernieuwer. Door culturele activiteiten te organiseren en promoten brengen ze mensen samen en willen ze zo mensen aanmoedigen om nog meer deel te nemen aan cultuur.

Bij een straffe en vooruitdenkende vereniging hoort ook een vernieuwende huisstijl. Die uitdaging wou DIFT maar al te graag aangaan. Gebaseerd op het bestaande logo met het uiltje ontwierpen we een modernere versie dat volledig aangepast kan worden naargelang het evenement, het genre van een boek...

Dift Randall C Willemsfonds

... tot een revolutionair campagnebeeld!

Naast de huisstijl mochten we voor Willemsfonds ook het campagnebeeld ontwerpen van Het Betere Boek, al jarenlang hét literair festival dat door Willemsfonds wordt georganiseerd. Op de editie van 2017 staat Rusland centraal - een land dat 100 jaar na de revolutie opnieuw in de kijker staat dankzij organisaties als Pussy Riot. Om het festival aan te kondigen klopte Willemsfonds bij DIFT aan voor een geschikt campagnebeeld.

In het campagnebeeld voor Het Betere Boek zie je typische Russische figuren - tsaren, werkmannen, filosofen... - ten strijde trekken terwijl ze een boek lezen. De uitwerking van het concept is in handen van Randall Casaer.

Logo_Animatie_Willemsfonds.gif#asset:490

Wat hebben we gedaan

  • Huisstijl Willemsfonds
  • Creatief idee campagnebeeld Het Betere Boek

Team

  • Illustrator Randall Casaer
Dift Meerweten Broos

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Broos

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert.