Stage - meer dan een kopje koffie

Hallo daar,

Een tijd geleden stonden we in De Standaard met een stuk over studenten. Daarin somden we enkele kleine tips op die van pas konden komen bij de zoektocht naar een job. Een daarvan was een stage lopen. Van de vijf werknemers die momenteel bij DIFT zijn, hebben er maar twee geen stage bij ons gelopen. De rest vonden we zo goed dat we ze nadien hebben aangenomen.

We hebben zitten nadenken over hoe we die stages nog beter kunnen maken. We beloven al langer dat je bij ons een pak meer gaat mogen doen dan koffie zetten - en dat is ook echt zo - maar hebben het gevoel dat het nog beter kan. Dat we nog meer van elkaar kunnen leren, elkaar kunnen inspireren.

Daarom doen we het voortaan anders.

De ene helft van de tijd draai je gewoon mee in ons bureau. Je bedenkt campagnes, bokst exposities in elkaar, mag dossiers uitschrijven. De real deal dus.

De andere helft werk je per twee - een vormgever en iemand met kennis van communicatie - een campagne uit. Net zoals wij het aanpakken, maar dan (hopelijk) nòg straffer. Hopelijk blaas je ons - en de buitenwereld - aan het eind van de rit omver. Voor de campagne kan je ongeremd losgehen.

Bij het brainstormen kan je uiteraard ook onze hulp vragen. Aan Fien en Cedric, die Indesign als Facebook-vriend hebben. Aan Lauren, die ’s ochtends niet de krant maar to do-lijstjes leest. Aan Arnaud, die twee rechterhanden heeft. Aan Thomas, die toen hij klein was in een ketel vol memes en apps is gevallen.

We hebben al drie mogelijke campagnes bedacht, maar overtuig ons gerust met een eigen idee!

  • Een campagne die pleit voor duurdere tickets voor cultuur (jep, dat lees je goed)
  • Een campagne voor hoffelijkheid op het internet
  • Een campagne om minder oorlog te maken

Zin om dit schooljaar stage te lopen bij DIFT? Mail dan even naar lauren@dift.be en overtuig ons door te zeggen waarom je aan een van de campagnes wil werken.

P.S: Bert houdt er niet van als je mail met ‘Beste,’ begint.

Share