Willemsfonds

Al 160 jaar lang maakt Willemsfonds Vlaanderen en Brussel warm voor cultuur en onze Nederlandse taal. Het Willemsfonds is de oudste Vlaamse culturele vereniging, maar blijft nog steeds een voortrekker en een vernieuwer. Door culturele activiteiten te organiseren en promoten brengen ze mensen samen en willen ze zo mensen aanmoedigen om nog meer deel te nemen aan cultuur.

Bij een straffe en vooruitdenkende vereniging hoort ook een vernieuwende huisstijl. Die uitdaging wou DIFT maar al te graag aangaan. Gebaseerd op het bestaande logo met het uiltje ontwierpen we een modernere versie dat volledig aangepast kan worden naargelang het evenement, het genre van een boek...

Jaarlijks organiseert het Willemsfonds het literair festival “Het Betere Boek”. In 2017 staat Rusland centraal - een land dat 100 jaar na de revolutie nog steeds volop in de kijker staat. Om dat evenement aan te kondigen bedacht DIFT een campagnebeeld dat we samen met tekenaar Randall Casaer hebben uitgewerkt.

Wie het resultaat wil bewonderen kan terecht op www.hetbetereboek.be

Wil je meer weten over dit project? Yves kan je alles vertellen.

Heb jij ook een project voor ons? Stuur een mail naar Bert.

Share