20200408 Dift Covid Banner Blog 02

Let’s put the co&vid in COVID

14 April 2020 . 10 min read

Let’s put the what in what? In tijden waarin crisis en onzekerheid al is wat de klok slaat, is het niet steeds gemakkelijk om door de bomen het bos te zien. Daarom rollen wij ‘Let’s put the co&vid in COVID’ uit in de komende weken uit:. eEen reeks van online sessies waarin ondernemers en freelancers vertellen hoe zij hun business aanpakken in crisistijden zoals deze.

Let’s put in video & podcast

De online sessies zullen eerder kort en krachtig pittig zijn en duren ongeveer een half uur. In de eerste twintig minuten vertellen deWaarvan de eerste twintig minuten, waarin  de ondernemers of freelancers het hebbeneft over hoe hij of zij met hun bedrijf de crisis benaderen en op een creatieve manier aanpakken. Nadat zij hun inzichten gedeeld hebben, is het aan de kijkersviewers om de sprekers vragen te stellen en in interactie te treden. 

Na afloop van de sessie ontvangen deelnemers een opname van de online sessie. Voor diegenenanderen die de sessie gemist hebbenzich niet ingeschreven hadden, publiceren we een podcast die een nagesprek vormt van de webinar met enkele laatste vragen van deelnemers die via audiomessage door werden gegeven. 

Van en voor ondernemers

Ja, dit initiatief kwam van DIFT,. mMaar zou niet mogelijk geweest zijn zonder onze concullega’s die hun tijd in dit project willen steken. We slaan de handen in elkaar als ondernemers, verrijken elkaars kennis als professionals en helpen onszelf, onze vrienden en ons bedrijf doorheen deze situatie. 

Vrijdag 17 april gaat de eerste online sessie door met als gastspreker Jonas Mallisse, cCo-founder van Too Good To Go Belgium. Als sociaal ondernemer en oprichter is hij de drijvende kracht achter de stuwt hij het bedrijf dat beschikt over een app die de verspilling van voedsel en maaltijden tegengaat, vooruit. Het topic waarover hij het wil hebben is ‘social entrepreneurship is all about leaving things better than you found them’. Wil je niets missen van deze sessie of zit je met enkele prangende vragen over dit onderwerpdie je hierover wil stellen? Schrijf je dan in via (link event).

Verder staan deze topondernemers ook op het programma:n nog op jou te wachten…

Van en voor ondernemers

Ja, dit initiatief komt van DIFT, maar zou niet mogelijk geweest zijn zonder onze concullega’s die hun tijd in dit project willen steken. We slaan de handen in elkaar als ondernemers, verrijken elkaars kennis als professionals en helpen onszelf, onze vrienden en ons bedrijf doorheen deze situatie. 

Vrijdag 17 april gaat de eerste online sessie door met als gastspreker Jonas Mallisse, co-founder van Too Good To Go Belgium. Als sociaal ondernemer en oprichter is hij de drijvende kracht achter de app die de verspilling van voedsel en maaltijden tegengaat. Het topic waarover hij het wil hebben is ‘social entrepreneurship is all about leaving things better than you found them’. Wil je niets missen van deze sessie of zit je met enkele prangende vragen over dit onderwerp? Schrijf je dan in via (link event).

Charlotte Marron, is Senior PR manager van Walkie Talkie

Charlotte heeft het over influencer marketing in tijden van COVID-19. Is het nog steeds zinvol om met influencers te werken tijdens deze lockdown? Waarmee moet je dan rekening houden? En wat na dit alles? Welke rol kunnen influencers dan spelen? Charlotte maakt je wegwijs.

Deze sessie gaat door op woensdag 22 april om 13.30u.

Geïnteresseerd in deze sessie? Schrijf je hier in. 

Sara De Bruyne, is Senior PR manager van Walkie Talkie 

en werkt voor merken zoals Microsoft, Sonos, Playmobil, Upgrade Estate, colora,

Bert Pieters, Founder van DIFT, Archie Goegebuur, sportsDC en DON

Hij zal het hebben over Coronakorting en klantenbinding,: het zijn waarschijnlijk twee van de akeligste termen in deze tijd. Bert vertelt hoe je met kortingvragen omgaat, ze kunt anticiperen en hoe je dat misschien wel kunt omzetten in loyale klanten.

Fie Maes, Account manager bij intern communicatiebureau ECHO.

Jasmijn Verlinden, freelance merkenbouwer met een voorliefde voor Belgische (mode)merken

Het spreekwoord luidt: in nood leert men zijn vrienden kennen. Voeg daar gerust merken aan toe. Geen beter moment dan een stevige crisis om de ware aard van je favoriete merken te leren kennen. Omgekeerd: turbulente tijden vormen het uitgelezen moment om als merk je waarden uit te spelen en te verankeren. Hoe je dat doet? Jasmijn toont enkele pistes.

Deze sessie gaat door op dinsdag 5 mei om 11u.

Geïnteresseerd in deze sessie? Schrijf je hier in. 

© Fille Roelants

Deel dit artikel
loading...