A marketeer, designer & planner walk into a bar...

24 augustus 2021 . 8 min read

Je wist het al (of misschien ook niet), maar DIFT kent momenteel een grote shift. Door deel te worden van Billie Bonkers zijn we knap gegroeid en mag het dus al eens wat meer zijn. Meaning: heel wat nieuwe stoeltjes die een comfortabel zitvlak zoeken. En als je het nog niet door hebt: we werven aan. Maar wie zijn wij? 

Ons ken je wel al, zwerend bij het credo: “We love brands, not blah blah.” Als creatieve, to-the-point activisten is dat een heilige mantra. En Billie Bonkers, die deelt dat activisme (met een voorliefde voor maatschappelijke thema’s). Omgevingscommunicatie, participatietrajecten alsook het bedenken en begeleiden van creatieve campagnes kleuren hun agenda. 

Samen onder één dak, hebben we nog plek voor drie kanjers van formaat: een digital marketeer, een creative designer en een planner. Hieronder meer over elke vacature:

Gedreven digital marketeer (DIFT)

Gif 2

Van ons mag je een bachelor of zelfs een master hebben (iets in communicatie, journalistiek, marketing of talen ofzo), maar een flink pak ervaring, zonder de papieren, is even welkom. Jij bent een veelvraat doordat je kaas hebt gegeten - zeg maar kaasplank - van digitale marketing, social media of advertising.

Jij, als fijnproever, kent de textuur, de smeuïgheid en smaak van alle verschillende kanalen en hun (advertising) mogelijkheden: Facebook, Instagram, Pinterest, Google search, Twitter, LinkedIn, YouTube, TikTok, ... Leer ons iets nieuws kennen en je hebt een streepje voor!

  • Marketing is technisch en dat weet je: denk maar aan CSS en dat niet enkel je grootmoeder aan cookies doet.
  • Mensen bestempelen je niet als homo neanderthalensis als het op schrijven aankomt - je levert (op z’n minst) foutloze ad copy af.
  • Je bent analytisch ingesteld: met je vergrootglas ga je op zoek naar het antwoord wanneer iets niet klopt. En als resultaten tegenvallen, zoek je uit hoe je kan bijsturen.
  • Een goeie marketingcampagne is verrassend en fris: je denkt creatief om voor elke campagne, van eenvoudige awareness tot lead generation, een interessante aanpak te construeren.
  • Met je mentale pogo stick - zo een springstok - hop je van het ene project in het andere, en dat terwijl je lustig jongleert met alle deadlines.
  • Je snapt welke schakel marketing is in de bedrijfsketting (tegenover sales, product, customer satisfaction, …). 

Daarbij:

  • Voor jou staat Z niet voor Zorro, maar voor zelfsturend & zelfredzaam. En misschien ook Zorro.
  • Je bent empatisch tegenover verschillende doelgroepen en niet dramatisch in teamverband. 
  • Kritisch van geest (je kan omgaan met een ongezouten maar onderbouwde mening en geeft ook zelf feedback).
  • Je bent minstens even ambitieus als wij. En ook tof ... Je bent ook even tof als wij.
  • Vlot en duidelijk communiceren (met klanten, maar ook met je collega's). Memes zijn toegestaan voor die laatste.
  • Gestructureerd werken met oog voor detail (op jouw manier, maar je weet wanneer iets echt af is).

Voor deze job kun je solliciteren om deeltijds of voltijds te werken.

Creative designer met een neus voor UI/UX (DIFT)

Als kind ben je gevallen in een vat vol wasco’s en pdf-files waardoor je vandaag enkel nog maar denkt in beelden. Je krijgt een rilling over je rug wanneer een tekst niet goed uitgelijnd is en ervaart pure sereniteit wanneer kleuren gewoon kloppen.

Je vormt samen met onze andere designers en art director een bataljon om met je adobe-programma’s ten strijde te trekken. In die vuurlinie ken jij je (voornamelijk digitale) plek en weet zo puik werk af te leveren dat telkens weer knalt.

Gif 1
  • Je bent iemand die ons omver blaast: niet per se met je diploma(‘s), maar met een krachtig portfolio om u tegen te zeggen.
  • Net als Hannah Montana ben je best of both worlds: zowel print als digitaal zet je naar jouw hand.
    Met een lichte voorkeur voor die laatste. 
  • De klant staat centraal, ook in een online omgeving. Je hebt daarom de skills voor een goed UX/UI-design dat bezoekers doet terugkomen.
  • Je kan een storyboard tekenen op basis van een scenario. Dat mag op een bierkaartje of een iPad Pro of aan de hand van foto's waarop je zelf alles uitbeeldt. 
  • Je bent mee met de laatste trends en ontwikkelingen binnen video, fotografie en social media.
  • Je kan je werk klaarzetten voor de juiste digitale kanalen: voor jou is letterlijk geen bestand te groot. 
  • Als ik presteer onder druk je motto is: vergeet het dan maar. Je plant en kijkt gewoon graag vooruit, en hebt de deadlines stevig onder controle. 
  • Je deinst niet terug voor het onbekende. Je bent een plantrekker en all-rounder die op elke situatie een oplossing weet te vinden.
  • Je bent kritisch en streeft ernaar om met elk beeld en elke video te verrassen.
  • Je kan een merk tot leven brengen door middel van geanimeerde logo’s of brand elements. Heb je daarbovenop ook nog een oog voor fotografie, dan heb je een streepje voor.
  • Dankzij jouw esthetisch arendsoog gaat niets ongezien voorbij.

Voor deze job kun je solliciteren om deeltijds of voltijds te werken.

Buitengewoon bezielde planner (DIFT & Billie Bonkers)

Gif 3

DIFT en Billie Bonkers zijn op zoek naar planner - zeg maar plantrekker. Iemand die, zoals de naam het betaamt, met een fluitje in de mond op het kruispunt van onze twee studio’s het plannings- en productieverkeer regelt. De spil die onze werking doet draaien, zeg maar.

Een adrenaline junkie die leeft op de rush van deadlines. Als mensen jou een spirit animal toewijzen, zeggen ze steevast een kitten: een hele dag spring je van het ene project op het ander, met je schattige oogjes weet je uit ieders agenda een gaatje te ontfutselen en past iets niet in je planning, dan klauw je gewoon.

  • Je bent verantwoordelijk voor de planning van de studio voor DIFT én Billie Bonkers. Zo worden projecten tijdig, binnen het budget en volgens de afspraken met de klant opgeleverd. 
  • Jouw beste vrienden worden de accounts en projectmanagers voor opvolging, planning en voortgang van de projecten. Samen keuvelen jullie over de inschatting van de nodige resources en de termijnen van oplevering. (roddelen over klanten is optioneel)
  • Je bouwt een netwerk uit in de freelancewereld zodat we steeds op de beste filmmakers, fotografen, copywriters en designers kunnen rekenen als we handen of voeten te kort hebben. 
  • In alle drukte *badum tss* onderhoud je contacten met drukkers en ben je thuis in drukwerkbegeleiding. 
  • Je hebt een neus voor innovatieve productieoplossingen en dragers, en volgt nieuwe evoluties op de voet.
  • Je bent de rechterhand van onze zaakvoerders bij het beheer van een nieuw operationeel platform.
  • Je hebt al enkele watertjes doorzwommen als planner in het bedrijfsleven of een ander communicatiebureau.
  • Een organisatorisch meesterbrein dat steevast als eerste praktische en haalbare oplossingen voorstelt. Aka, you get **** done.
  • Vrienden - nee, niet je moeder - omschrijven je als een goed mens en bovendien sympathiek, enthousiast en bezield.

Voor deze job kun je solliciteren om deeltijds of voltijds te werken.

Deel dit artikel
loading...