It's All About ...

19 juli 2020 . 4 min read

Na The Crystal Ship, een kunstenfestival in samenwerking met stad Oostende waarbij ze de badstad transformeerden naar de grootste openluchtgalerij in België, richtten Bjorn en Thierry All About Things op. All About Things, of kortweg AAT, biedt een platform aan talentvolle kunstenaars die met hun werken niet in musea terecht kunnen. Ze begeleiden o.a. kunstenaars, organiseren events en runnen de Ruby Gallery die in september zijn deuren mag openen. 

Het duo wil met AAT het taboe rond kunst doorbreken. Geïnspireerd door Keith Haring beweegt het merk volgens het principe ‘art is for everyone’. Ze staan voor dialoog en toegankelijkheid en willen hiermee mens en kunst verbinden. 

DIFT schreef de brand rationale uit en destilleerde daaruit USP’s die als speerpunten dienen voor de communicatie en acties voor de lancering van het merk. 

De brand rationale diende ook als basis om een strategische branding te creëren die de creativiteit van mensen zal prikkelen. De branding bevatte een logo, templates voor social media en een totaal concept voor het design van de website. Aanvullend ontwierpen we een apart logo voor de Ruby Gallery dat visueel aansluit bij de branding van AAT. 

All About Things Website
All About Things Instagram Feed Stories

Het dialoog en de openheid waarvoor AAT staat, geeft DIFT weer door het gebruik van dots. Deze refereren naar een ellipsis en vormen de rode draad doorheen de branding van AAT. Ze tonen hun veelzijdigheid aan en laten de kijkers toe om hun eigen interpretatie te vormen van een concept, beeld, inhoud... 

Daarnaast kunnen de dots nog op andere manieren geïnterpreteerd worden. Zo kunnen ze enerzijds gezien worden als een open frame om typografie of beelden aan te hangen. Hiermee speelt DIFT in op de identiteit van AAT als kunstgalerij. 

Deel dit artikel
loading...