20200408 Dift Covid Banner Blog 02

Let’s put the co&vid in COVID

14 april 2020 . 10 min read

Let’s put the what in what? In tijden waarin crisis en onzekerheid al is wat de klok slaat, is het niet steeds gemakkelijk om door de bomen het bos te zien. Daarom rollen wij ‘Let’s put the co&vid in COVID’ uit in de komende weken: een reeks van online sessies waarin ondernemers en freelancers vertellen hoe zij hun business aanpakken in crisistijden zoals deze.

Let’s put it in video & podcast

De online sessies duren ongeveer een half uur. In de eerste twintig minuten vertellen de ondernemers of freelancers hoe zij met hun bedrijf de crisis benaderen en op een creatieve manier aanpakken. Nadat zij hun inzichten gedeeld hebben, is het aan de kijkers om de sprekers vragen te stellen en in interactie te treden. 

Na afloop van de sessie ontvangen deelnemers een opname van de online sessie. Voor diegenen die de sessie gemist hebben, publiceren we een podcast die een nagesprek vormt van de webinar met enkele laatste vragen van deelnemers die via audiomessage door werden gegeven. 

Van en voor ondernemers

Ja, dit initiatief komt van DIFT, maar zou niet mogelijk geweest zijn zonder onze concullega’s die hun tijd in dit project willen steken. We slaan de handen in elkaar als ondernemers, verrijken elkaars kennis als professionals en helpen onszelf, onze vrienden en ons bedrijf doorheen deze situatie. 

Jonas Mallisse, co-founder van Too Good To Go Belgium

Als sociaal ondernemer en oprichter is hij de drijvende kracht achter de app die de verspilling van voedsel en maaltijden tegengaat. Het topic waarover hij het wil hebben is ‘social entrepreneurship is all about leaving things better than you found them’. 

Beluister de podcast via Podbean en Spotify

De webinar vind je hieronder. 

20200408 Dift Covid Banner Blog Jonas
1B697233 A591 4Ee9 8768 Ed341D52Cd7B

Charlotte Marron, is Senior PR manager van Walkie Talkie

Charlotte heeft het over influencer marketing in tijden van COVID-19. Is het nog steeds zinvol om met influencers te werken tijdens deze lockdown? Waarmee moet je dan rekening houden? En wat na dit alles? Welke rol kunnen influencers dan spelen? Charlotte maakt je wegwijs.

Beluister het nagesprek met Charlotte via Spotify en Podbean

Sara De Bruyne, is Senior PR manager van Walkie Talkie

Sara werkt voor merken zoals Microsoft, Sonos, Playmobil, Upgrade Estate, Colora, St Môret, Flanders DC en BENT

Zelf zit ze al meer dan 10 jaar in de PR-business en zal ze in haar videosessie meer toelichting geven over hoe je je PR-aanpak best verandert in tijden van en na COVID-19.

Beluister de podcastaflevering met Sara via Spotify en Podbean

20200408 Dift Covid Banner Blog Sara
20200408 Dift Covid Banner Blog Bert

Bert Pieters, Founder van DIFT, Archie Goegebuur, sportsDC en DON

Hij zal het hebben over Coronakorting en klantenbinding, waarschijnlijk twee van de akeligste termen in deze tijd. Bert vertelt hoe je met kortingvragen omgaat, ze kunt anticiperen en hoe je dat misschien wel kunt omzetten in loyale klanten.

Luister naar de podcastaflevering met Bert via Spotify en Podbean

Hieronder vind je de opname van de webinar terug. 

Fie Maes, Account manager bij intern communicatiebureau ECHO

Zij helpen organisaties als Toerisme Vlaanderen en Vlaams Instituut voor Biotechnologie (VIB) met creatieve interne communicatie en ambassadeursnetwerken.

Zij heeft het over waarom je je ambassadeursnetwerk best klaar hebt post COVID-19. Je werknemers zijn jouw eerste lijn ambassadeurs, maar zijn ze wel nog betrokken bij hun organisatie eens we allemaal naar kantoor kunnen terugkeren? Bouw in 5 stappen een ambassadeursnetwerk op en geef een boost aan je interne cultuur.

Luister naar de podcastaflevering op Podbean en Spotify

20200408 Dift Covid Banner Blog Fie
6Fb55F82 3E3E 4899 B3D7 5542Df9D76C6

Jasmijn Verlinden, freelance merkenbouwer met een voorliefde voor Belgische (mode)merken

Jasmijn heeft het over hoe je 'on brand' communiceert in tijden zoals deze. Het spreekwoord luidt: in nood leert men zijn vrienden kennen. Voeg daar gerust merken aan toe. Geen beter moment dan een stevige crisis om de ware aard van je favoriete merken te leren kennen. Omgekeerd: turbulente tijden vormen het uitgelezen moment om als merk je waarden uit te spelen en te verankeren. Hoe je dat doet? Jasmijn toont enkele pistes.

Luister naar de podcastaflevering op Podbean en Spotify

© Fille Roelants

Deel dit artikel
loading...