arrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcheckclipboardclosediftCombined Shapegluegoogle-plusinstagramlinkedinmailmenuselectarrow-leftarrow-righttwitteryoutube

DIFT - AntwerpPhoto

In the picture

20180504_Logoanimatie_AP_formaatvierkant_metbaseline_formaat.gif#asset:2038

Anton Corbijn, meer dan 35 Belgische topfotografen en Prix Carmignac. Hoe kon DIFT nee zeggen tegen een project als AntwerpPhoto? 

Tijdens de zomer van 2018 kon jij in Antwerpen drie tentoonstellingen en een bruisende festivalweek bezoeken in een van Antwerpens meest iconische gebouwen: het Loodswezengebouw, vlakbij het MAS. En DIFT maakte er de branding voor én deed er alle communicatie voor. Fien vertelt hoe we dat aanpakten. 

AntwerpPhoto is een internationale fotobiënnale, die toont wat er leeft binnen de wereld van de fotografie.

De branding is alvast een knipoog: de haakjes verwijzen naar de selectie-iconen van een fototoestel, maar zijn tegelijkertijd een heel flexibele vorm om mee te werken. Bekijk maar eens de Instagramaccount van AntwerpPhoto. 

Naast het logo ontwierpen we ook een icoon dat verder bouwt op die lijnen en dat je overal in de stad terug zult zien. 

AntwerpPhoto_DIFT_Signalisatie_Festivalhart_Icoon.jpg#asset:2167

Een plaatje

Antwerphoto_Festivalhart_Bookshop_DIFT_Square.jpg#asset:2153


De website van AntwerpPhoto was de meest eenvoudige vorm van een complex programma geworden. En dat was ook de bedoeling: de festivalweek richtte zich vooral op amateur- en professionele fotografen en had een uitgebreid programma. 

Antwerphoto_Lounge_IKEA_Festivalhart_DIFT_Square.jpg#asset:2152


Maar daarnaast verwachtte AntwerpPhoto vooral een pak bezoekers voor de drie tentoonstellingen. Die bezoekers wilden we zo eenvoudig mogelijk een ticket laten kopen. 

Antwerp Photo Dift Visitorsguide

Breedbeeld

Een project als AntwerpPhoto gaat zo breed dat we - uitzonderlijk - besloten om de volledige communicatie in huis te doen. Branding, media buying, het beheer van de campagne én perscommunicatie zaten bij ons team.

Maar we brachten ook het festival in beeld. Je zag al de foto’s die DIFT maakte, en hieronder zie je één van de filmpjes die we van de bezoekers maakten.

Clouds - partner-in-crime - produceerde het hele festival. Kaat Celis was curator.

Team

  • Camera Jens Vanysacker
  • Fotografie Wouter Van Vaerenbergh
  • Partners Clouds
  • Website production Waanz.in
  • Fotocredits © Anton Corbijn, Nick Cave London 1996; © Anton Corbijn, Kim Wilde London 1980
Dift Profiel Fien

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Fien. Voor het resultaat kan je surfen naar de website van AntwerpPhoto.

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert.