DIFT - De Gouden Groentesaté

CONCEPT • BRANDING

Gent aan Zee is het klimaatfestival van Stad Gent. Een event dat volledig in teken staat van duurzaamheid en het verzilveren van een ecologische toekomst. In 2022 koppelden ze er voor het eerst een vegetarische barbecuewedstrijd aan: De Gouden Groentesaté. Genoemd naar de iconische Gentse frituur, daagt het de beste vegetarische hobbykoks uit om het tegen elkaar op te nemen. Met DIFT als sous-chef in communicatie mocht Stad Gent zich verlekkeren op een knapperige branding en promovideo.

Video

De opdracht was duidelijk: maak een video die barbecueliefhebbers goesting geeft om steak en chipolata’s overboord te gooien en te strijden voor de prijs van beste veggie grillmaster.

De video toont het verhaal van twee boksers, Papa Rika en Prinses Boontje, die het tegen elkaar opnemen in een donkere bokshal. Na een intense ‘stare-down’, slaagt de video plots over naar een barbecue bake-off. Tussen het garen en grillen door, sluit Gentse Groentechef Pieter-jan Lint af met een oproep tot deelname. 

De video’s zetten we in op sociale media, de website en nieuwsbrief van Stad Gent. En met succes, we kregen in een mum van tijd alle plekken gevuld met strijders voor een podiumplaats.

princes-bootnje.png#asset:5333

Logo3.png#asset:5265




Branding

De Gouden Groentesaté giet een stoer sausje over het klimaatfestival Gent aan Zee. Dat schreeuwt om een branding die smaakt naar meer. We kozen voor een logo met een satéspies als basiselement voor de beeldtaal - vrij letterlijk, we know. Het vormt één geheel met het woordmerk dat bestaat uit een een ruig maar leesbaar lettertype ‘Amnestia Disstressed’. Afgewerkt met een crunchy textuur et voilà! Een kersverse branding. En als dessert …

Slider2

GOUDEN-GROENTENSAT-4833-2.jpg#asset:5270

Influencer-marketing

Hoe overtuig je ook de Gentenaar om thuis meer voor groenten op de grill te kiezen? Vier foodbloggers (Food LoveBBQ BastardToos Plantbased Food en GHENTlemen's BBQ) gingen aan de slag met de winnende gerechten en inspireerden zo heel wat foodies om deze zomer te kiezen voor een geweldige miso-auberginesteak op de barbecue. Missie geslaagd!

Team

  • Regie Jochen Decostere
  • D.O.P Gerdy Vandermeersch
  • Make-up Artist: Michelle Beeckman
Profielen Dift Tim P

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Tim.

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Linda.