DIFT - IKEA

20-21 is voor IKEA het meest duurzame jaar ooit, hun Leap Year Of Sustainability. CEO Jesper Brodin - de grote baas van IKEA wereldwijd dus - gaf elk land de opdracht om hun concrete stappen op vlak van duurzaamheid aan hem te presenteren. IKEA België wou er bovenuit springen en dus kwamen ze bij DIFT aankloppen.

DIFT Media koos voor een audio first-verhaal. We hebben een presentatie gemaakt in de vorm van een minipodcast, met een vertelstem, sprekers en quotes ertussen. Om het geheel ook visueel aantrekkelijk te maken, hebben we slowmotionbeelden toegevoegd. Geen klassieke video dus, maar audio met een visuele ondersteuning. De presentatie viel in de smaak viel in Zweden. 

Dit was hun feedback: “Het is zeer vlot gelopen en iedereen was dolenthousiast! Het verschil met de andere landen was zeer groot, en dan spreek ik enkel over de vorm. En dit bedoel ik echt positief. Dus dikke proficiat en bedankt voor al jullie harde werk.”

Wij blozen nu niet snel, maar hier kregen we het toch wel warm van. De internationale presentatie vind je hieronder. 

IKEA wilde hier ook een Vlaamse en Franse versie van om af te spelen in de Belgische winkels.

Team

  • Creatief Concept DIFT
  • Productie & project management DIFT
  • Copywriting ENG/NED/FR DIFT en Jill Vennekens
  • Scenario DIFT en Jill Vennekens
  • Assistent audio Jill Vennekens
  • Geluid Jimi Dewulf
  • Casting voice-over Mediamixer
  • Opname audio Mediamixer
  • Montage audio Mediamixer
  • Regie beeld Jochen Decostere
  • Camera en montage beeld Bram Luyten
  • Art direction DIFT
Dift Bram Web Meerweten

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Bram

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert.