DIFT - La Vie Est Belle

BRANDING • STRATEGY

’t Leven is schoon. La Vie Est Belle is één van de merken die daaraan bijdraagt. Op een leuke manier proberen ze mensen gezonder te laten en leren eten. Dit doen ze op basis van  een ruim en gevarieerd assortiment van eigen bodem. Voor ieder wat wils dus!


La Vie Est Belle is de gezonde keuze. De voedzame producten van verse, lokaal geteelde groenten brengen jouw gezonde dromen eenvoudig in vervulling. Ze gaan voor een kleinere foodprint en dragen zo hun steentje bij aan een schonere wereld.

© Stefanie Baert

Let’s get quirky

Alles begint bij een workshop. Zo konden we de strategie en branding met hen afstemmen. We gingen dieper in op de manier waarop consumenten de producten onmiddellijk weten te herkennen. Met een ‘values marketing’-oefening doken we in de belangrijkste waarden van La Vie Est Belle.

Maar wat maakt dit merk nu zo bijzonder? Dit ontdekten we aan de hand van de ‘golden circle’-oefening. Hieruit destilleerden we de unique selling points die de onderneming een sterke marktpositie bezorgen. De USP’s op een rijtje: gezond, quirky, Belgisch, betrouwbaar en inspirerend.

Aangezien La Vie Est Belle erg down-to-earth is, was het voor ons belangrijk dat de tone-of-voice dat ook weerspiegelde. Lekker speels en quirky dus. Aanvullend bepaalden we enkele kernwoorden en troeven die perfect pasten bij de onderneming en verwerkten al die ingrediënten in een brand rationale.

Logo_LVEB.gif#asset:4514

Branding op smaak gebracht

DIFT stelde een brand guide op voor La Vie Est Belle. We bepaalden hiervoor onder andere het keurmerk, het logo, de packaging, de typografie... Allemaal overgoten met hetzelfde smaakvolle, plantaardig branding-sausje.

Voor het logo koos ons team ervoor het bestaande woordmerk een frisse make-over te geven. Felle kleuren en een handgeschreven lettertype benadrukken op die manier hun gedurfde karakter. In het verlengde van die typografie ontwikkelden we enkele texturen die gebaseerd zijn op de producten uit hun assortiment. 

We voegden een keurmerk toe om de diepgewortelde waarden van La Vie Est Belle duidelijk te presenteren. Een absolute meerwaarde voor het merk dat zo expertise en kwaliteit uitstraalt.

La Vie Est Belle kreeg dankzij DIFT een levendige, tongstrelende packaging. Het gebruik van de verschillende kleuren valt erg op in de winkelrekken en geeft de producten een opwindende touch. Zo is de kleurrijke verpakking het ideale voorspel van jouw culinair orgasme.

Dift Profielen Broos

Meer weten

Als je meer informatie wilt over dit project, kan je steeds terecht bij Broos

Wil je ook samenwerken?

Heb jij ook een project voor ons? Mail dan naar Bert.