Leietheater

Het inkleuren van een splinternieuw cultuurcentrum

Let's play! Het cultuurcentrum Leietheater opende voor het eerst zijn deuren en keek daarvoor naar DIFT om een vrolijke branding uit hun hoed te toveren. We boetseerden vormen afgeleid uit de architectuur van het gebouw en de natuur errond, we brachten mensen samen en gaven kleur aan een onbeschreven blad.

Binnen de branding voorzagen we een grid als speelveld voor toekomstige uitwerkingen. Iedereen kan zo zijn eigen vorm aan het Leietheater geven. Om dit al meteen in de praktijk om te zetten, voorzagen we de allereerste seizoensbrochure van een stickervel waarmee je los kon gaan op een lege cover. Om zo je eigen unieke versie te creëren. Maar we gingen nog een pak verder: in Deinze lieten we de inwoners ook spelen met deze vormen op mensenmaat bij de opening.

Op het lanceringsevent peilden we bij bezoekers naar hun verwachtingen en legden die vast op camera. Ook behind the scenes gingen we aan de slag: zo ontwierpen we een template voor de vormgeving van de seizoensbrochure (met een pak iconen voor de verschillende thema’s), fotografeerden we het team van Leietheater en coachten we hen op weg naar een succesvolle lancering.

Op het lanceringsevent peilden we bij bezoekers naar hun verwachtingen en legden die vast op camera.

Dat deze lancering succesvol was wist een mooie review over ons werk op de branding website Brand New te beamen.

Partners

Website
LCP
Productie blokken
Pieter Michiels
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact