Let's play! Voor het nieuwe cultuurcentrum Leietheater mocht DIFT de branding maken. We lieten er een pak dingen in samen komen: een nieuw cultuurcentrum is een onbeschreven blad. Daarom kozen we voor een grid waarbij iedereen zijn eigen vorm aan het Leietheater kan geven.
In het grid dat we maakten kan je zelf je look aan het Leietheater geven: de brochure die verdeeld wordt heeft een blanco grid als cover en een stickervel met de vormen uit de identiteit. Die vormen zijn geïnspireerd op de architectuur en de omgeving van het gebouw.
Maar we gingen nog een pak verder: in Deinze lieten we de inwoners ook spelen met deze vorm op mensenmaat. Zo konden ze het merk zelf alvast ervaren nog voor het cultuurcentrum open ging.
We maakten van dat moment ook gebruik om de inwoners te vragen wat hun verwachtingen zijn.
Kijk alvast even mee.
Ook behind the scenes gingen we aan de slag: zo ontwierpen we een template voor de vormgeving van de seizoensbrochure (met een pak iconen voor de verschillende thema’s), fotografeerden we het team van Leietheater en coachten we hen op weg naar een succesvolle lancering.

Totebags

Signalisatie

Website

Review
De branding van Leietheater kreeg een mooie review op de gerenommeerde branding website Brand New.
Team
- Webdevelopment LCP
- Productie Pieter Michiels
