Vluchtelingenwerk Vlaanderen streeft naar een maatschappij waar mensen met elkaar leven. Om dat te bereiken brengen zij positieve verhalen over Vluchtelingen in Vlaanderen, zetten ze inzamelacties op en doen ze lobbywerk. Het is een organisatie wiens hart gevuld is met positiviteit en veel kracht uitstraalt. Een stem voor mensen op de vlucht voor oorlog, geweld en vervolging. Voor hen mochten wij een geheel nieuwe branding uitwerken die hun knappe verhaal perfect illustreert.
Beginnende met een uitgebreide branding workshop, konden we in samenwerking met Vluchtelingenwerk bepalen welke waarden hen echt typeren. En met die basis schoten wij in actie voor het creëren van een passende visuele identiteit. Het resultaat: een branding die energie en positivisme uitstraalt, maar ook laagdrempelig is voor nieuwkomers.
Kleurrijk
Het logo is opgebouwd uit drie overlappende, kleurrijke vlakken. Deze vlakken en krachtige typografie vormen een knipoog naar de pamfletten die in optochten te zien zijn. De warme, vrolijke kleuren contrasteren met de bold typografie en maken de boodschap toegankelijk. Het originele icoon van Vluchtelingenwerk blijft bewaard en prijkt trots bovenaan het nieuwe logo in een vast groen vlak.

Toegankelijk
De iconen versterken de beeldtaal van Vluchtelingenwerk Vlaanderen en geven het meer toegankelijkheid. Enkele basiswaarden, producten en touchpoints van Vluchtelingenwerk verbeelden we in eenvoudige, speelse iconen die passen binnen de stijl van de overlappende vlakken.
Ook in fotografie pakken we uit met beelden die echt spreken. Menselijke portretten waarmee we spelen in kadrage cfr. de kleurvlakken in het logo. Ook weer hier, niets anders dan positiviteit, kracht en humaniteit in de beeldtaal.



Team
- Fotograaf Wouter Van Vaerenbergh
- Website Oswalt, Tim Bisschop & Koba
