Over DIFT

DIFT is een creatief bureau uit Gent.

We love brands. Not blah blah. 
We doen alles wat we kunnen én moeten om jouw merk of campagne te laten slagen. 


We are creative activists. 
Van bij de start kozen wij al waar we het verschil maken. In projecten die we opzetten en in de keuze van de projecten die we aannemen. 


The opposite of play isn't work. It's depression.  

Wij houden wel van wat spelen: niet alleen in hoe we samenwerken maar ook in hoe we uitwerken. 


We share. 
Geen achterdeurtjes en onderaannemers van onderaannemers. Als we ’t niet zelf doen, dan weet je wie het wel doet. En als toetje delen we graag waar onze ideeën vandaan komen met je.


We learn from the powers that be. 
Ja, wij leren bij. Van jullie, van alles proberen en van een breed netwerk.


We are an all-inclusive bureau.
Het mag geweten zijn. Wij geven iedereen een kans en stimuleren anderen hetzelfde te doen. Niet onopgemerkt, zo blijkt. De award Inclusief Initiatief 2020 staat mooi te glimmen op ons kantoor.

Deel van de Billie Bonkers familie.


  • Linda

    Linda Sonck

    Lead strategist & chief

    Is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee, deze dame is een niet-te-stoppen TGV. In hoog tempo, timmert ze gefundeerde, robuuste marketingstrategieën en neemt er in de tussentijd nog wat fundraising of sensibiliseringscampagnes bij. Afremmen doet deze kapitein wanneer ze thuis haar potje nagellak inruilt voor een nieuw DIY project. Kortom: elke klus klaart ze.

  • Soumaya

    Soumaya Zaougui

    Lead strategist & chief

    Nudging, communicatiestrategie en haar schoenencollectie. Drie expertises waarmee deze boss lady je uren aan haar lippen weet te doen hangen. Met een doorverzettingsvermogen zo volumineus als haar bos krullen, weet ze complexe dossiers in een vingerknip om te zetten naar doordachte, eersteklas campagnes. Soumaya, da’s één en al vuur.

  • Marleen

    Marleen Van Der Plas

    Creative director

    20 jaar ervaring in marketing, communicatie en reclame heeft Marleen op de teller staan. Een groot aantal van die jaren bracht ze door in het interne communicatiebureau van Colruyt Group. Daar leidde ze een creatief team en creëerde ze creatieve campagnes voor de verschillende merken van de groep. Voor al haar opdrachten heeft Marleen extra veel aandacht voor taal. Ze heeft ruime ervaring als copywriter en weet welke impact woorden hebben. Daarom laten we haar geoefende pen graag los op alle mogelijke teksten, zowel offline als online.

  • -

    Roza Lambrechts

    Project manager & digital strategist

    Met Teamleader én Websauce achter de kiezen: dan ben je ongetwijfeld sterk ingewerkt in online marketing. Daarnaast schrijft deze humoristische Google Analytics nog eens verdraaid goeie copy en lust ze wat van project management. Maar waar Roza in excelleert, compenseert ze met haar belabberde pogingen zumba en aerobics. This sweetheart (almost) has it all.

  • Tim Paternoster

    Tim Paternoster

    New media producer

    Tim is een verhalenverteller, zowel aan de koffiemachine als ernaast. Doorheen zijn lens én microfoon sleurt hij creaties die slechts twee doelen hebben: verrassen en ontroeren. Tim gaat steeds op zoek naar de perfecte harmonie tussen vorm en inhoud. Een digital native wiens artistieke visie je doet watertanden naar meer sappige content.

  • Rosa

    Rosa Roubal

    Account manager

    In de gangen wordt gefluisterd dat Rosa zes handen heeft. Deze perfectionist is dan ook ons organisatorisch meesterbrein: haar boekenrek ordent ze op kleur en ze bijt zich vast in projecten alsof haar maag al dagenlang geen eten zag. Wanneer ze dat wel doet is het steevast een pittige, Italiaanse pasta met een Nederlands accent, dé perfecte Rosa-metafoor. Met een verleden in de mode-industrie koos ze voor een nieuwe thuis: de vastgoedwereld, en die doet ze daveren op haar grondvesten.

  • Team2019 Dift Fien

    Fien Meelberghs

    Art director

    Toen we Fien vroegen wat er in haar profieltekst moest staan, gromde ze een beetje. Dat gaf ons de vrijheid om ons toe te spitsen op haar vrolijke karakter (zoals ook uit de foto kan afgeleid worden). Ondanks haar typisch Antwerpse humeur, werkt ze intussen al meer dan acht jaar bij DIFT en is ze het brein achter sommige van de meest ingenieuze brandings. 

  • Team2019 Dift Ruben

    Ruben Vandennieuwenborg

    Creative designer

    Met zijn West-Vlaamse joie de vivre is Ruben een perfecte aanvulling op het ontwerpteam. Naast zijn grafische skills, excelleert hij ook in punctualiteit en flauwe moppen. Hij is onze rising star in het creëren van krachtige animaties met een doorzettingsvermogen zoals een echte West-Vlaming dat betaamt. Zo weet Ruben, keer op keer, zijn scherpziend oog in te zetten voor designs die verbluffen.

  • Alexander

    Alexander Deforce

    Creative designer

    Alexander combineert 3 eigenschappen die volgens ons essentieel zijn om het te maken als vormgever: een bijzonder creatieve geest, een kritische kijk op de opdracht en een heel scherp oog voor detail. Voeg daaraan toe dat hij een Koreaans schlagernummer vanbuiten kent, en je weet dat deze man het zal maken. Alexander is onze stuwende kracht als het aankomt op zijn twee lievelingsafkortingen: UX en UI. Een designer die virtueel leeft en enkel denkt in breadcrumbs en clickstreams.

  • Domien

    Domien De Beul

    Content Marketeer

    Een analytische strateeg die steeds de touwtjes in handen neemt - dat kan ook niet anders … als Europees kampioen rope skipping 2018. Domien is een fervent surfer - op het web dan - die zijn ingenieu(r)s brein loslaat op everything digital. Hij is onze go-to expert op vlak van inbound marketing en het opstellen, beheren en uitvoeren van digitale campagnes. Een creatief marketeer in hart en nieren waarop je steevast kan rekenen.

  • -

    Lieven Borghys

    Copywriter & strategist

    De jongste - maar niet per se de liefste - welp in onze troep. Lieven is geboren met een pen in de hand en een achterzak vol strategisch creatieve ideeën. Zijn teksten lees je, omdat je dat wilt. Kom je dit manusje-van-alles tegen op straat, vraag hem dan niet hoe het weer daarboven is. En nee, hij speelt ook geen basket.

  • Julie

    Julie Francq

    Office Manager

    Wat zij precies doet, weten we eigenlijk niet. Iets magisch met nummers. Wat we wel weten, is dat we zonder haar bankroet zouden zijn. Julie is de spil die het bedrijf draaiende houdt. Ze is een ademende rekenmachine en diegene die ons op de vingers tikt als we wéér eens te veel geld aan een Beyoncé-concert uitgaven. 

  • Team2019 Dift Bert

    Bert Pieters

    Consultant

    Hij zal nooit opgroeien en nooit groot worden. Deze West-Vlaamse opdonder (uitzonderlijk de enige in een Gents bedrijf) probeert zich al jaren met een grote mond ook gezien te maken. Gelukkig komt er ook af en toe een schoon stuk taal of sterke strategie uit. 

  • Yves 2

    Yves Drieghe

    Consultant

    Er zijn een paar dingen die je moet weten als je met Yves wil werken: eerst en vooral geef je 'm nooit controle over de radio. Hij luistert alleen naar Beyoncé. Ten tweede: neem hem nooit mee uit eten. Hij bestelt twee hoofdgerechten en drie desserts. Ten derde: hij is een verdraaid goeie art director.

Werken bij DIFT


Bij ons kun je aankloppen voor (employer) branding, strategie & campagnes en concept development. En we hebben goeie koffie en lekker water. Waarom zou je dan geen contact opnemen?

DIFT - Gent

Gordunakaai 85,
9000 Gent

+32 (0)9 220 78 28

Mail