De Branding
Of we iets voor een frituur zouden willen doen, vroegen de vrienden van Man Architecten. We weten niet of je ze ooit zag, maar er circuleren zeker foto's van DIFT-ers met Bicky Burger truien aan. Ja dus.
Conny en Franky zijn een begrip in Sint-Niklaas. Naast de beste frietjes van de streek zijn ze ook een hang out plek. Dat sociaal karakter moest de branding helemaal weergeven. Je had misschien een typische burgertentlook kunnen verwachten, maar wij kozen voor een speels, out there look, waarbij de frieten plots een pak verschillende functies krijgen: ze worden zelfs de mond van een smiley.
Packaging
Maar we gingen nog een pak verder: het begrip Conny & Franky moet je in alle aspecten van hun branding voelen. Wij maakten een volledig packaging designconcept voor de beste frituur van het Waasland.
In de frituur (signalisatie)
En alsof dat nog niet genoeg was, mochten we ook de slimme customer flow die Man Architecten ontwierp gaan bewegwijzeren. De speelsheid en felle kleuren van de branding komen hier bijzonder goed van pas.
Campagne
Als een begrip zoals Conny & Franky voor een tijdje dicht gaat, dan treurt de stad. We stonden klaar om de Sint-Niklazenaars op te vangen als de frietjes weer goed gebakken werden.
Met een slimme abribus-campagne gaven we passanten de juiste tips. Zin in goeie frietjes? Bus 4 brengt je van hier naar Conny & Franky. We zien jullie daar!

Team
- Architectuur MAN Architecten
- Technische productie Drukkerij Puntgaaf, Suburban, Publistyleman
