Conny & Franky

Mag er zout op de nieuwe branding?

Een kleintje met een knapperige nieuwe branding en satékruiden? Toen de vraag kwam of we frituur Conny & Franky wilden rebranden, begonnen onze designers alvast te watertanden. Wanneer die frituur ook nog eens de beste van het Waasland bleek te zijn, zeiden we natuurlijk volmondig ja!

'Conny & Franky' is een begrip in Sint-Niklaas. Naast de beste frietjes van de streek, serveren ze ook een smakelijke portie sfeer en gezelligheid. Dit sociale karakter moest de branding helemaal weergeven. Daarom kozen we voor een speelse, out-there huisstijl, waarbij de frietjes plots een hoop verschillende functies kregen: van pijlen in de signalisatie tot de lachende mond van een smiley. Deze stijl trokken we door in de verpakkingen, customer flow en inrichting van de zaak.

Campagne

Zo’n rebranding vraagt om enkele werkzaamheden, waardoor de frituur even zijn deuren moest sluiten. Om de Sint-Niklazenaars na de renovatie opnieuw de weg te tonen naar Conny & Franky, creëerden we een slimme abribus-campagne: “Zin in goeie frietjes? Bus 4 brengt je van hier naar Conny & Franky.” Zo gaven verschillende affiches weer hoe ver een frietje bij hen van je verwijderd was.

Partners

Architectuur
MAN Architecten
Productie & plaatsing
Publistyleman
Drukwerk
Drukkerij Puntgaaf
Textieldruk
Suburban
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact