De Gentse Musea

‘t Is tijd om wat dichterbij te komen

Na een droge corona-lente zonder kunst en ontspanning, wilde De Gentse Musea de mensen in de zomer van 2020 weer warm maken voor cultuur. DIFT tekende de communicatiestrategie uit en creëerde met trots het campagneconcept om cultuurliefhebbers na de lockdown opnieuw naar de 10 Gentse musea te lokken.

Voor de campagne pakten we uit met de baseline ‘’t Is Tijd Om Dichterbij Te Komen’. Een slagzin met verschillende interpretaties: enerzijds mochten we in de zomer van 2020 eindelijk weer naar buiten, waarbij de musea een veilige en aantrekkelijke plek waren om te vertoeven. Anderzijds refereert de baseline ook naar de social distancing-regel. Als je dan toch niet dicht bij elkaar mag komen, ga dan wat dichter bij kunst staan. Daar mag het wel. 

Voor het visuele luik van de campagne speelden we in op de diversiteit waarin Gent en zijn 10 musea zo uitblinken. Cultuur is er voor iedereen en ontlokt telkens een ander en uniek gevoel. Deze verschillende emoties tonen we in de campagnebeelden. Om een duidelijke visuele identiteit te behouden, creëerden we ook een logo en baseline voor De Gentse Musea. De ‘M’ uit het beeldmerk gebruikten we als frame voor de foto’s in het posterontwerp.

Campagneconcept

De zomer van 2020 was er eentje van ‘staycation’. Daarom richtten we ons bewust op de Vlaming die het altijd weer uitstelt om op citytrip te gaan in eigen land. De campagne werd als eerste gelanceerd in Gent en de rest van Vlaanderen. Brussel en Wallonië volgden in een tweede fase.

Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact