De Gouden Groentesaté

Let’s get ready to crumble!

‘Gent aan Zee’ is het klimaatfestival van Stad Gent. Een event dat volledig in teken staat van duurzaamheid en het verzilveren van een ecologische toekomst. In 2022 koppelden ze er voor het eerst een vegetarische barbecuewedstrijd aan: De Gouden Groentesaté. Het tornooi daagt de beste vegetarische hobbykoks uit om het tegen elkaar op te nemen. Met DIFT als sous-chef in communicatie mocht Stad Gent zich verlekkeren op een knapperige branding en reclamespot.

Video

Onze promovideo moest barbecueliefhebbers goesting geven om steak en chipolata’s overboord te gooien en te strijden voor de prijs van beste veggie grillmaster. Hiervoor creëerden we een scenario rond boksers Papa Rika en Prinses Boontje, die het tegen elkaar opnemen in een grillig duel. De video’s werden ingezet op sociale media, de website en nieuwsbrief van Stad Gent. En met succes, we kregen in een mum van tijd alle plekken gevuld met strijders voor een podiumplaats.

Branding

De Gouden Groentesaté giet een stoer sausje over het klimaatfestival ‘Gent aan Zee’. Dat schreeuwt om een pittige branding. We kozen voor een logo waarbij de twee o’s doorprikt worden door een satéspies.

Influencer-marketing

Om iedereen aan het veggie grillen te zetten, koppelden we ook een kleine influencer marketing campagne aan dit project. Vier foodbloggers (Food Love, BBQ Bastard, Toos Plantbased Food en GHENTlemen's BBQ) gingen aan de slag met de winnende gerechten en inspireerden zo heel wat foodies om deze zomer te kiezen voor een geweldige miso-auberginesteak op de barbecue. Missie geslaagd!

Partners

Regie
Jochen Decostere
D.O.P.
Gerdy Vandermeersch
Make-up
Michelle Beeckman
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact