Design Fest Gent

Van historische stad naar creatief mekka

In april 2022 barstte Design Fest Gent los, een nieuw tweejaarlijks 10-daags festival dat toont wat design kan (en ja, ook moet) zijn: onderzoekend, experimenteel en activistisch. Het biedt ruimte aan ontwerpers om grensverleggende ideeën te presenteren. DIFT is partner van het festival en mocht het van een passende branding voorzien.

Branding

Het logo bestaat uit een handgemaakt woordmerk met open vormen die het een het een toegankelijke, gastvrije look geven. De gekozen kleuren zijn fel, speels en luid. Zo vragen ze de aandacht van het publiek en benadrukken het edgy karakter van het festival. Uit de vormen leidden we ook een zandloper af die de activistische visie versterkt.

Deel van het festival was de Wilde Route, een traject van 17 designwinkels over de hele Gentse binnenstad met een vernieuwd aanbod door lokale ontwerpers. Onze stickers leidde die route in goede banen. Aanvullend, werkten we ook het DFG-krantje uit met alle informatie over het festival.

Online communicatie

We namen ook de website en sociale kanalen voor onze rekening. We bouwden een trouw publiek op, brachten verslag uit, inspireerden en engageerden. En met resultaat! Het festival mocht 5291 bezoekers verwelkomen en kreeg een follower base van 2630 designliefhebbers op Instagram en Facebook samen. Een voltreffer!

Partners

Fotografie
Kevin Faingnaert
Grafische uitwerking
Anthony De Meyere (Design Museum Gent)
Aftermovie
ROME Collective
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact