ECS

Hoogvliegers gezocht!

Je hebt er ongetwijfeld al meerdere keren naast gereden op de autosnelweg, de bordeaux vrachtwagens van ECS. Het transportbedrijf is een toonaangevende leverancier van geïntegreerde supply chain-logistiek en intermodale transportoplossingen. Ze combineren de expertise van een Europese marktleider met de waarden van een familiebedrijf. Hun werknemers zijn hen dan ook zeer dierbaar, waardoor een sterke Employer Branding essentieel is. DIFT sprong hiervoor maar al te graag mee op de kar.

Campagne

We lieten ons inspireren door het bekende beeld 'Lunch atop a Skyscraper’ en lieten de werknemers hun ‘boterhammekes’ opeten op een container. ECS is mensgericht, authentiek en familiaal. Daarom zetten we uiteraard de huidige werknemers voor de lens, want zij zijn de beste ambassadeurs voor ECS. Om de diversiteit aan jobs te tonen, kozen we voor een bonte bende aan profielen. We maakten een algemeen campagnebeeld en twee varianten met een focus op technische profielen enerzijds en bediendefuncties anderzijds. Aan de hand van een drone legden we de spectaculaire foto’s en video’s vast.

De campagne werd verspreid via een mix van online en offline kanalen. In het straatbeeld was het campagnebeeld te zien op containers langs de snelweg en op spandoeken aan de filialen in Zeebrugge en Venlo. Online bereikten we potentiële sollicitanten via socials ads (Facebook voor technische functies, LinkedIn voor bedienden) en Google zoek -en banneradvertenties. En met succes! Over een periode van 3 maanden solliciteerden in totaal 217 geïnteresseerden voor de openstaande vacatures. Op LinkedIn bereikten we 134.893 mensen, op Facebook zagen 121.095 potentiële sollicitanten het campagnebeeld verschijnen.

Partners

Camerawerk & fotografie
Jente Boone
Fotografie assistent
Onno Boone
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact