Hoste Vanhee
Voor dit creatieve en eigenzinnige duo ontwierpen we een sterke merkidentiteit. Een straffe huisstijl met een nieuw logo, sales materiaal, een vernieuwde website en de bijhorende communicatie.
Voor dit creatieve en eigenzinnige duo ontwierpen we een sterke merkidentiteit. Een straffe huisstijl met een nieuw logo, sales materiaal, een vernieuwde website en de bijhorende communicatie.
We vertaalden hun visie in een brand story en identificeerden een aantal key values, waar ze in al hun communicatie steeds op kunnen terugvallen. Voor een team als dat van Hoste Vanhee is service van groot belang. Het was dan ook niet meer dan logisch dat we samen de tijd namen om de customer flow uit te tekenen.
Deze 360° marketing- en communicatieaanpak laat hen toe om tijdens alle stappen van de customer journey consistent te communiceren met (potentiële) klanten.
Hoste Vanhee staat voor karakter, persoonlijkheid en vakmanschap. Deze waarden probeerden we te visualiseren in het logo door een schreefletter te combineren met zijn cursieve variant. Daardoor ontstaat een spanning tussen de twee namen. Het resultaat is een elegant en karakteristiek woordbeeld.
In de hele visuele identiteit van Hoste Vanhee zoeken we de dualiteit, die zo verweven zit in hun naam en de dynamiek tussen de twee eigenaars, bewust op. Het logo van Hoste Vanhee kent een variant voor ieder van de oprichters, één met Hoste cursief en één met Vanhee. Bovendien hebben we ook een animatie gemaakt van het logo, die ze gericht kunnen inzetten in hun communicatie.
Daarnaast maakten we in het oog springende werfdoeken en opvallend sales materiaal op maat van hun doelgroepen. Met een fijn afgewerkt ‘pillendoosje’ kan Hoste Vanhee aan hun doelgroep van apothekers tonen dat ze creatief zijn en de puntjes op de i zetten.
De brand story, key values en customer flow vormen mee de basis voor een slimme communicatiestrategie, waarbij we alle touchpoints in de customer journey onder handen namen.
We maakten wireframes en design voor een vernieuwde website. Op de site staat het portfolio nu centraal. De pagina’s zijn opgebouwd als moodboards waar de prachtige interieurs tot hun recht komen. Ook de social media en contentplanning kregen een facelift. We maakten een coherent plan voor content & advertising, waarmee we de balans zoeken tussen inspireren, informeren en leads genereren. En ook de e-mailmarketing staken we ineen nieuw jasje.
Potentiële of nieuwe klanten zien nu op elk moment een consistent merk en krijgen een coherent verhaal, op een gestructureerde manier.