LUCA

Een campagne die blijft plakken

Om nieuwe studenten aan te trekken, vroeg LUCA School Of Arts aan DIFT om een online campagne te bedenken voor de promotie van hun opencampusdagen. Ons team, dat enkele LUCA alumni telt, zette graag hun creatieve brein aan het werk.

We creëerden een variatie op het typische ‘zoekertje’, maar met een scherpe edge. De genderneutrale naam ‘LUCA’ wekt de schijn van een persoon te zijn, wat maakt dat elke leerling van de School of Arts ook zelf ‘LUCA’ is. We gingen op zoek naar stereotypen die gelinkt worden met kunststudenten. Elk kenmerk gaven we weer in de vorm van een sticker, van het type die je wel vaker op computers van studenten ziet kleven. Door in te spelen op clichés, kiezen we voor herkenbaarheid en een gezonde dosis humor.

Per campus ontwikkelden we een animatie die we adverteerden op Instagram. De campagne kreeg ook een offline luik. Enkele van de stickers werden effectief gedrukt en uitgedeeld aan de kersverse studenten.

Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact