Vlaanderen Feest Brussel Danst

Kom erbij en dans!

Op 11 juli davert Brussel op zijn grondvesten, want dan organiseert Muntpunt ‘Vlaanderen Feest, Brussel Danst’, de officiële viering van het feest van de Vlaamse Gemeenschap in Brussel. Voor hun 11de editie schakelde Muntpunt DIFT in als communicatiepartner. Wij werkten een strategie uit om zo veel mogelijk feestvierders op 11 juli naar onze hoofdstad te lokken. En met succes! Maar liefst 7000 Vlamingen en Brusselaars zakten af naar de binnenstad voor een dag vol muziek en dans.

Strategie

Het programma van ‘Vlaanderen Feest, Brussel Danst’ is elk jaar heel divers. Van spectaculaire dancebattles tot een symfonische singalong, van gegidste stadswandelingen tot een sfeervolle afterwork. Zo’n uiteenlopende line-up spreekt uiteraard verschillende doelgroepen aan. Daarom dachten we een communicatieplan uit dat zich focust op Brusselaars, dansliefhebbers, culturo's en gezinnen met jonge kinderen.

Per doelgroep selecteerden we de relevante kanalen, zowel on -als offline, om zo tot een doelgerichte mediamix te komen.

VRT, DPG en Bruzz zijn partners van het festival. Dankzij hun kanalen (TV, radio, krant, website) maakten we het evenement ook bij het grote publiek bekend door middel van een TV-spot, website take-over, publireportage ...

Om ‘Vlaanderen Feest, Brussel Danst’ ook online te laten leven, vulden we de social media kalender twee maanden met straffe content. Aan de hand van zes contentpijlers creëerden we een gebalanceerde en boeiende social media feed op Facebook en Instagram. De informatieve inhoud (line-up, timetable, bereikbaarheid, inschrijvingen…) focuste vooral op duidelijkheid, terwijl de inspirerende content (interviews, voorbereidingen, throwbacks) vooral de interesse en zin in deelname vergrootte.

Een Spotify-playlist met Vlaamse parels, interactieve stories, polls en winacties zorgden voor extra interactie met de volgers. In samenwerking met productiehuis Flan Caramel maakten we ook een geanimeerde promospot die we adverteerden op social media en te zien was op VRT1, Bruzz en FocusTV.

Op de dag van het festival bracht een DIFT-reporter live verslag uit op Instagram Stories. Sfeerbeelden en behind-the-scenes gaven de volgers een extra beleving van het evenement. We interviewden ook de deelnemende artiesten (oa Willy Sommers, Liliane Saint-Pierre & Ronny Mosuse) en vroegen hen naar hun favoriete Vlaamse klassieker.

Partners

Vormgeving
Monoeil - Ilse Mertens
Fotografie
Lies Engelen
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact