Walstroom

Steek maar van Walstroom!

In de 7 loodsen van de Aalsterse Tragel-Zuidsite huist Walstroom, een creatieve makershaven voor ambitieuze ondernemers. DIFT trotseerde de woeste zee aan creatievelingen en ontwikkelde een inspirerende branding.

Voor het logo inspireerden we ons op elementen uit de site. De vormen van de kenmerkende toegangspoort integreerden we in de letter W. Voor de o’s baseerden we ons op scheepstouwen en zeemansknopen, die knipogen naar de maritieme geschiedenis van Walstroom.

De site is een verbindende plek waar kruisbestuiving centraal staat. Deze verbindende functie trokken we door in de branding aan de hand van een touwvorm, die op verschillende manieren ingezet kan worden. Zowel als decoratief element, beeld- en tekstkader, signalisatie, onderlijning en markering komt het touw tot uiting.

In Walstroom kan je ontmoeten, ontdekken, ontwikkelen en ondernemen. Om deze pijlers kracht bij te zetten, creëerden we vijf inspirerende video’s die de visie van de makershaven vertellen. Hiervoor lieten we ondernemers aan het woord in de industriële setting. Om de veelzijdigheid van de site te tonen, projecteerden we beelden van voorgaande Walstroom-evenementen als achtergrond.

De beste stuurlui? Die staan aan Walstroom!

Wat de klant zegt

Kippenvel. Dat kreeg ik toen DIFT me de branding van de Aalsterse makershaven Walstroom liet zien. Het team van DIFT durfde af te stappen van het vorige logo en koos voor een eigentijdse smoel die de focus van de site perfect omvat: creatief en jong ondernemerschap. De samenwerking verliep gemoedelijk, snel en met een stevige dosis expertise. DIFT, verhuizen jullie binnenkort niet naar Aalst? - Bart Oosterlinck

Partners

Camera & montage
Videomasters
Fotografie
Bart Oosterlinck
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact