Wervingscampagne stad Antwerpen

Klaar voor de volgende stap?

Stad Antwerpen kampte met een tekort aan leidinggevenden op B-niveau. Dat betekent dat de stad een groot aantal openstaande vacatures had voor teamleiders bij diensten als de parkeerwachters, stadstoezicht, kinderdagverblijven, administratie, … Waarbij de kinderdagverblijven extra aandacht vroegen. Met de hulp van DIFT zochten ze naar een campagne die effectief genoeg was om een grote golf aan kandidaten aan te trekken om de lege stoeltjes in te vullen in een periode waar de war for talent stevig woedde.

Na een diepe duik in de leefwereld van de doelgroep zetten we onze inzichten om naar een robuust campagneconcept. Centraal in de campagne stond het inzicht dat teamleider worden een logische stap is in de evolutie van je carrière. Eigen aan de doelgroep is de ambitie die ze koesteren om een carrière uit te bouwen. 

Wij koppelden de openstaande vacatures aan die ambitie als een logisch antwoord, want alleen zij zijn ‘klaar voor de volgende stap’. Dat werd dan meteen ook de campagneslogan.

Creatieve vertaling

We organiseerden een fotoshoot met verschillende modellen die representatief waren voor de doelgroep in het Antwerpse straatbeeld.  De campagnebeelden illustreerden de evolutie van de werkende mens, waarbij de laatste stap enkel de contouren van een nog onbekend iemand toonde. In combinatie met de slogan, zorgde het beeld ervoor dat kijkers zich aangesproken voelen om die volgende stap in hun carrière te zetten. We werkten het beeld uit voor online advertenties, mailhandtekening, website, social posts en digitale beeldschermen in de stad.

Campagnevideo

Omdat de kinderopvang extra aandacht vroeg werkte we een afgeleide van de campagne uit in videoformaat. Samen met het agency Videomasters, creëerden we een campagnevideo waarbij de ‘stap’ centraal staat. Je ziet stappende voeten in een Antwerpse omgeving die doorheen de tijd veranderen met op het einde een onthulling van de hoofdrolspeler, een teamleider in de kinderopvang van Stad Antwerpen. De video werd verspreid via online banners, social ads, programmatic native, programmatic video en Youtube pre-rolls. Met resultaat! Alle lege stoeltjes werden ingevuld dankzij de 50 kandidaten die we konden aantrekken (waarvan de helft voldeed aan alle voorwaarden). Het aantal impressies en clicks waren, dankzij de video, hoog voor een wervingscampagne.

Zeker de programmatic video deed het goed met een hoge click-through rate.

Partners

Camera
Videomasters
Fotografie
Katoo Peeters
Make-up
Katrijn Verhoye
Casting
People Choice
Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen
Contact